Musqueteer

musQueteer logo

Salesforce Service Cloud

Voor gestroomlijnde processen en gepersonaliseerde, snelle klantenservice

Van callcentersoftware tot selfserviceportals, met klantenserviceoplossingen van Salesforce bied je snellere, intuïtieve en flexibele klantenservice waarmee je zelfs anticipeert op klantbehoeften, nog vóórdat zij er zelf aan gedacht hebben. Met de automatiseringstools kun je efficiënter werken en sneller reageren op vragen aan je service-desk. Zo lever je een snellere en efficiëntere klantenservice waarmee je investeert in een lange, duurzame klantrelatie. Want vragen of problemen zijn niet altijd te voorkomen, maar het gaat erom hoe je ze oplost.

Salesforce Service cloud icon

Wat is Salesforce Service Cloud?

Saleforce Service Cloud is een cloudgebaseerde klantenservice applicatie die ontwikkeld is op het Salesforce platform. Salesforce Service Cloud heeft een uitgebreid pakket aan tools die het mogelijk maken om uitzonderlijke klantenservice te bieden via alle kanalen.

Naast alle razendsnelle ontwikkelingen in het digitale tijdperk zijn daarmee ook de verwachtingen van onze klanten veranderd. Een goed product of dienst alleen is niet meer voldoende. Een excellente service maakt hierin het onderscheid, sterker nog, dit is essentieel voor je onderneming. Als klanten positieve ervaringen met je bedrijf hebben, leidt dat tot positieve recensies, herhaalaankopen en een langdurige relatie met je klanten.

Verlaag je kosten en verhoog je productiviteit met de innovatieve tools van Salesforce Service Cloud die zorgen dat je altijd aan de verwachtingen van je klanten kan voldoen. Nu en in de toekomst.

Heb je een vraag?

Onze collega’s staan voor je klaar en helpen je graag verder.

Wat biedt Salesforce Service Cloud jouw bedrijf?

Inzicht in de behoeften, motivaties en frustraties van jouw klanten geeft je de mogelijkheid om ook in de aftersales en service fasen te werken aan de klantrelatie. Hier zijn enkele voorbeelden van functies die hieraan bijdragen:

Van data naar daden

Hoe waarborg je een optimale service voor je klanten? Het antwoord vind je in het hebben van een 360-graden beeld van je klanten. Salesforce Service Cloud integreert moeiteloos klantgegevens uit diverse kanalen, zoals sociale media, e-mail en telefoongesprekken, en verzamelt verkoophistorie om een allesomvattend beeld van je klanten te creëren. Met een volledig overzicht van relevante gegevens zijn je medewerkers in staat om een persoonlijke service te bieden, cases snel en efficiënt af te handelen wat ten goede komt aan de groei van je klanttevredenheid.

Neem de regie over jouw service

De essentie van Salesforce Service Cloud is ongetwijfeld het casemanagement. Hiermee leg je de ruggengraat van een solide proces vast, waarin de stappen voor het oplossen van klantvragen en -problemen helder gedefinieerd en op te volgen zijn. Dit flexibele systeem is volledig naar de wensen van jouw onderneming aan te passen, waardoor je de regie hebt over een doeltreffende en efficiënte afhandeling.

24/7 bereikbaarheid voor je klanten

Salesforce Service Cloud biedt de mogelijkheid om eenvoudig selfserviceportalen voor je klanten op te zetten. Met behulp van een kennisbank, chatbot of geautomatiseerd platform kunnen klanten niet alleen zelf antwoorden vinden op veelvoorkomende vragen, maar zijn ook routinematige ondersteuningstaken eenvoudig te automatiseren waardoor je 24/7 bereikbaar bent voor je klant. Dit vermindert niet alleen de druk op de klantenservice door het aantal cases te verminderen, maar bevordert ook de algehele klanttevredenheid.

Gecentraliseerde service via al je kanalen

Klanten verwachten tegenwoordig flexibele ondersteuning, en met Salesforce Service Cloud krijgen ze precies dat. Dankzij omni-channel integratie worden diverse communicatiekanalen samengebracht in een systeem dat toegankelijk is voor alle medewerkers. Of je klant nu via sociale media, e-mail of telefonisch contact opneemt: alle interacties worden vastgelegd en zijn voor iedereen inzichtelijk. Dit resulteert in een naadloze klantervaring die voldoet aan de hoge verwachtingen in dit digitale tijdperk.

Bereik meer met minder dankzij slimme workflows

Door het doeltreffend opzetten van workflows en automatisering, verminder je niet alleen repetitieve en handmatige taken, maar creëer je ook een gestroomlijnd proces binnen je klantenservice. Deze geoptimaliseerde efficiëntie vertaalt zich naar een verhoogde productiviteit voor je serviceteams, waardoor ze meer tijd krijgen voor strategische werkzaamheden. Bovendien minimaliseert het de kans op menselijke fouten en zorgt het voor een consistente en snelle reactie op de steeds veranderende behoeften van je klanten.

Blijf verbeteren dankzij de rapportagetool

Salesforce Service Cloud biedt uitgebreide rapportage- en analysemogelijkheden waarmee organisaties inzicht krijgen in hun klantenserviceprestaties. Ontdek hoeveel cases binnenkomen, identificeer de meest gebruikte kanalen, analyseer de snelheid van case-oplossingen en ontdek de meest gestelde vragen. Dit is slechts een kleine greep uit de vele beschikbare rapporten. Deze waardevolle informatie stelt je in staat om de processen te optimaliseren en de algehele klantervaring te verbeteren.

Uitgebreide functies voor informatiebeveiliging

Salesforce Service Cloud waarborgt de informatiebeveiliging door een combinatie van functies, waaronder gebruikersauthenticatie, toegangscontrole, encryptie en audittrails (noodzakelijk voor het uitvoeren van audits voor bijvoorbeeld ISO 27001 en NEN 7510). Salesforce conformeert zich aan verschillende internationale regelgevingen en normen op het gebied van gegevensbescherming, wat resulteert in gegarandeerde vertrouwelijkheid en veiligheid van klantgegevens.

Salesforce Service Cloud: booster voor klantenbinding en groei

Na Sales Cloud is Service Cloud het meest populaire product van Salesforce. Voor organisaties die gebruik maken van andere Salesforce services, biedt Service Cloud een naadloze integratie. Dat maakt een uniforme klantervaring over alle aspecten van je organisatie mogelijk. Met Salesforce breng je teams samen. Geen aparte systemen meer voor sales, marketing of customer service, maar alle klantinformatie op één plek en voor iedereen inzichtelijk. De modulaire structuur van Salesforce maakt het mogelijk om je CRM-systeem in te richten op de manier waar jouw onderneming behoefte aan heeft. Service Cloud is hierbij zeer het overwegen waard. Diverse onderzoeken hebben al uitgewezen dat wanneer organisaties klantgericht werken, ze meer winstgevend zijn.

Naast Sales Cloud is ook Service Cloud een service die je gratis 30 dagen kan uitproberen. Dit bied je de mogelijkheid om te bekijken of een module goed bij je organisatie past, voordat je tot aankoop overgaat. Hoe meer modules je integreert, hoe meer voordeel je ervaart en hoe krachtiger de ervaring wordt. Overtref de verwachtingen van je klanten en realiseer jouw gewenste groei!

Hoe kan musQueteer jou hierin helpen?

Wij bundelen onze expertise in Salesforce, samen met jarenlange ervaring in bedrijfsprocessen, om jouw uitdagingen op een effectieve en efficiënte manier aan te pakken. Hierbij gebruiken we standaard elementen waar het kan en maken we componenten (bijvoorbeeld software, processen, documenten) op maat waar het moet. Daarbij houden we natuurlijk rekening met onvoorziene situaties. Afhankelijk van wat het beste bij jouw wensen aansluit, kan musQueteer het werk bij jou op locatie uitvoeren of remote voor een kosten-efficiënte implementatie. Wij stellen alles in het werk om te zorgen dat jouw processen naadloos blijven draaien, terwijl we op de achtergrond samenwerken aan de groei die jij beoogt.

Arnd Jan Prause

Vraag het onze specialisten

Wil je meer weten over Salesforce Service Cloud voor jouw organisatie? Neem dan gerust contact op met Arnd Jan Prause, Founder en Consultant bij musQueteer.

Meer weten over Salesforce voor jouw organisatie?

Plan vrijblijvend een demonstratie!

Meer weten over IT Projectmanagement?

Lees dan hier verder: